سایبان کولر آبی

فهرست مطالب

در اقلیم کشورمان که در منطقه‌ی گرم و خشک واقع شده است، کولرهای آبی بهترین و باصرفه‌ترین گزینه برای تهویه‌ی هوا محسوب می‌شوند. کولر آبی با سرمایش تبخیری (تولید هوای خنک با تبخیر آب) هوای فصول گرم را مطلوب‌تر‌ و قابل تحمل‌تر می‌کند. با این حال عدم استفاده از  بهترین سایبان برای کولر آبی، ضمن کاستن از کیفیت عملکرد و کوتاه نمودن عمر دستگاه، موجب هدر‌ رفت مقادیر زیادی آب و برق می‌گردد. (این موضوع به کرات مورد آزمون‌های گوناگون قرار گرفته و نتایج آن در اینترنت و رسانه‌‌ها قابل دسترس است).

با خرید و نصب سایبان کولر آبی، می توانید ضمن افزایش سرمای کولر آبی و بازدهی کولر، هزینه آب و برق خود را کاهش دهید. در این مطلب انواع سایبان کولر را از نظر نوع متریال در ساخت سایبان کولر، طرح سایه بان کولر، طریقه نصب سایبان کولر و… مورد بررسی قرار داده ایم. با مطالعه این مطلب می توانید بهترین نوع سایبان کولر را از وبسایت درگاه جانبی انتخاب و خریداری نمایید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سایبان کولر

مزایای سایبان کولر آبی

بدون تردید داشتن یک سایبان کولر آبی استاندارد، با متریال و کیفیت مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در کارآیی و بازدهی کولر آبی داشته باشد و این موضوع از چند دیدگاه قابل بررسی‌ است.

کاهش مصرف آب کولر آبی

امروزه بحران آب به عنوان مهمترین چالش پیش روی کشور سبب شده که اقدامات جدی در زمینه‌ مدیریت عرضه و تقاضای آب صورت پذیرد. در این میان مدیریت مصرف به عنوان یکی از شاخصه‌های مدیریت تقاضا در اهداف و برنامه‌ریزی‌های شرکت‌های آب و فاضلاب قرار دارد. کولرهای آبی که امروزه مهمترین سیستم سرمایشی در اکثر شهرها هستند، یکی از عمده مصرف کننده‌های آب (آب‌بر) بوده که توجه بیشتر به آن‌ها از نقطه نظر مدیریت مصرف آب ضروری و انکارناپذیر است.

طبق بررسی‌های به عمل آمده (بسته به شرایط منطقه) هر کولر آبی در هر ساعت از شبانه روز بین 33 تا 45 لیتر آب مصرف می‌کند. این رقم در اوج گرما، به دلیل تبخیر سریع آب در اثر تابش آفتاب (که معمولا مصرف کننده را مجبور به استفاده از دور تند کولر می‌نماید) بیشتر و بیشتر می‌شود.

استفاده از سایبان کولر مناسب برای کولر‌های آبی، از دیرباز به عنوان یکی از راهکارهای بهینه‌سازی عملکرد دستگاه ارائه شده است که ضمن بالا بردن راندمان و عمر کولر، موجب صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف  آب می‌گردد.  

در خلال محاسباتی که توسط سازمان آبفا صورت پذیرفته، میزان تاثیرگذاری سایبان برای کولر آبی (با توجه به پارامترهایی همچون دما و رطوبت محیط‌) بررسی شده که نتایج حاصل از این آزمون نشان دهنده تاثیر چشمگیر در کاهش مصرف آب (هنگام استفاده از سایه‌بان کولر) است.

کاهش مصرف برق کولر آبی

به طور معمول کولرهای آبی ساعات زیادی از روز را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارند.

داغ شدن بدنه‌ی کولر باعث تبخیر سریع‌تر آب می‌گردد. بدین ترتیب اشباع هوا از بخار آب رفته‌رفته حالت دم‌کردگی به وجود می‌آورد که این موضوع علاوه بر ایجاد زمینه برای فرسایش زودهنگام قطعات داخلی و حتی بدنه‌ی دستگاه، مصرف کننده را به استفاده از دورتند کولر ترغیب می نماید.

این موضوع باعث بالا رفتن مصرف برق کولر آبی در اوج گرما می‌شود و تجمیع این مصارف موجب خسارات گسترده برای زیرساخت‌های کشور و همچنین آسیب هایی جبران ناپذیر به محیط زیست می‌گردد.

کاهش خسارات احتمالی

همانطور که گفته شد کولر های آبی یکی از مهمترین و کاربردی ترین سیستم های سرمایشی جهت تامین سرمایش و هوای معتدل برای خانواده‌های ایرانی در فصول گرم سال می‌باشند.

کولر آبی علاوه بر خنک کردن، کار تهویه‌ی هوا را نیز به خوبی انجام می‌دهد. مصرف نسبتا کم انرژی، در دسترس بودن، نصب آسان و هزینه‌ی نه چندان زیاد، از مهمترین مزیت‌هایی است که باعث شده با وجود محصولات مختلف خنک‌کننده‌ی هوا، کولرهای آبی همچنان در صدر استقبال مصرف کنندگان باشند.

با این حال همین وسیله‌ی محبوب به خاطر کارکرد نادرست، سالانه خسارات هنگفتی به خانواده‌ها، زیرساخت‌های تولید انرژی در کشور و محیط زیست وارد می‌نماید. به گونه‌ای که در اوج مصرف، حتی موجب اختلال در بخش صنعت کشور می‌گردد. (همه‌ی ما به کرات دیده‌ایم که دولت برای تامین انرژی پایدار بخش مسکونی، ناگزیر به صورت دوره‌ای برق صنعت را از مدار خارج می‌کند.)

سایه بان کولر آبی

با انتخاب بهترین سایبان برای کولر آبی از کولر خود محافظت کنید.

بهترین سایبان برای کولر آبی

تا کنون نمونه‌های متنوعی از سایه‌بان کولر‌ آبی، تولید و روانه‌ی بازار گردیده‌ که به دلایل مختلف مورد استقبال عموم واقع نشده‌اند. در ادامه دلایل عدم استقبال مردم از انواع سایبان کولر آبی در برندهای گوناگون را مورد بررسی قرار داده ایم.

نخست آنکه تقریبا همه‌ی نمونه‌های موجود برای نصب در محل، احتیاج به نصاب متخصص و صرف هزینه و زمان زیادی داشتند. این نکته دایره‌ی استفاده از انواع سایه‌بان کولر آبی را بسیار محدود می‌نمود. به نحوی که دسترسی به این محصولات فقط در صورتی ممکن بود که شهر مورد نظر تحت پوشش خدمات شرکت تولیدکننده محصول باشد.

مورد دوم کیفیت و طریقه نصب سایبان‌ کولر آبی بود که پس از سوراخکاری‌های متعدد، بر روی بدنه‌ی کولر قرار گرفته و اصطلاحا فیکس ‌می‌شد. همین نکته در واقع نقطه ضعف این محصولات به حساب می‌آمد چرا که در فضای باز و در معرض باران و رطوبت و تغییرات دمایی، به سرعت دچار فرسودگی شده و در اثر باد شدید نیز تخریب می‌شدند.  

مورد دیگر مربوط به قیمت سایبان کولر آبی بود که به دلیل استفاده از سازه‌های نسبتا سنگین فلزی معمولا برای تولید‌کننده و در نهایت برای مصرف‌کننده بسیار گران و غیر اقتصادی تمام می‌شد. و برای مصرف کننده مقرون به صرفه نبود.

و مورد آخر پشتیبانی نامناسب این محصولات بود که دایره نارضایتی مشتریان از این محصولات را کامل می‌نمود.

اکنون ممکن است دچار تردید شوید و این سوال در ذهنتان مطرح شود که بهترین نوع سایبان کولر چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین نوع سایبان کولر را چگونه انتخاب کنیم؟

در ادامه ویژگی های بهترین نوع سایبان کولر را نام می بریم تا بتوانید بهترین سایبان را انتخاب و خریداری نمایید. ویژگی های بهترین نوع سایبان کولر به شرح ذیل می باشد.

  • ایجاد سایه و خنک نمودن بدنه کولر
  • افزایش عمر موتور و بدنه کولر آبی
  • افزایش سرمای کولر آبی
  • کاهش مصرف آب و برق
  • نصب آسان توسط خریدار، بدون هیچ گونه سوراخ کاری (عدم نیاز به نصاب)

اگر قصد خرید بهترین نوع سایه بان کولر را دارید ما به شما سایبان نیک سا را پیشنهاد می دهیم چرا که  طرح سایه بان کولر نیک سا به گونه ای می باشد که تمامی ویژگی های بیان شده را دارا می باشد.

سایبان کولر آبی نیک‌سا برخلاف سایبان های دیگر، به راحتی و بدون نیاز به تخصص و دانش فنی، بر روی اندازه‌ها و مدل‌های مختلف کولرهای آبی (تولیدشده توسط شرکت‌های گوناگون) قابل نصب و استفاده است. سایبان کولر آبی نیک سا از چند بخش مجزا ساخته شده و با مطالعه‌ی دفترچه‌ راهنما و یا مشاهده فیلم آموزشی به راحتی توسط مصرف‌کننده نصب می‌گردد.

مزایای سایبان کولر آبی برند نیک‌سا

ارتباط اجزای سایبان کولر آبی نیکسا به گونه‌ایست که علاوه بر ایجاد سایه‌ی عمیق و مداوم، فشارهای جانبی نظیر باد را نیز به خوبی دفع می‌کند. در واقع پایه‌‌های این محصول با ایجاد بستر مناسب، هر گونه فشار بر کل سازه (نظیر باد و باران) را به طور یکسان به بدنه منتقل نموده و از تولید فشارهای نامتقارن جلوگیری می‌کند.

به خاطر جنس چادر این سایه‌بان که از رفلکتور (بازتابگر نور) ساخته شده، سایه‌ی ایجاد شده توسط آن خنک‌ و مطبوع ‌است. علاوه بر این سایبان کولر آبی نیک‌سا به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر اوقات از دور کُند کولر استفاده نمایید. همین نکته موجب دوام و عدم فرسایش زودهنگام موتور و متعلقات کولر می شود.

متریال مورد استفاده برای ساخت سایبان کولر آبی نیک سا از جنس پلاستیک نرم و قابل انعطاف است که به خوبی در سرما و گرما از خود مقاومت نشان می‌دهد. (این موضوع در فصول مختلف مورد آزمون‌های دقیق قرار گرفته و نتایج قابل قبولی را به ثبت رسانیده است.)

از دیگر مزایای سایبان کولر آبی نیک سا می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • نصب آسان
  • استفاده از متریال سبک، مقاوم و کاربردی
  • بالا بردن راندمان و عمر کولر
  • بهینه‌سازی عملکرد دستگاه
  • صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف آب و برق
  • عملکرد راحت چادر سایه‌بان (هنگام باز و بسته شدن) که مزیت آن عدم لطمه به سایه‌بان در اثر باد و باران و برودت (در فصول سرد) است.

علاوه بر این، سایبان کولر آبی نیک سا 6 ماه گارنتی معتبر و ده‌ سال خدمات پس از فروش دارد که این موضوع می‌تواند خیال شما را از بابت پشتیبانی محصول راحت کند.

قیمت سایبان کولر آبی

قیمت سایبان کولر آبی در  اغلب برندها به جهت استفاده از متریال سنگین و فلزی بالا می باشد و برای مصرف کننده مقرون به صرفه نیست. سایبان کولر آبی نیک سا برخلاف سایبان های دیگر علاوه بر کیفیت بهتر و مزایای بسیار که قبل تر به آن اشاره شد دارای قیمت بسیار پایین تری می باشد. سایبان نیک سا به جهت ویژگی های بسیار می تواند بهترین سایبان برای کولر آبی شما باشد.

با خرید سایبان کولر آبی نیک سا علاوه بر انتخاب و خرید بهترین سایبان برای کولر آبی و افزایش طول عمر و بازدهی کولر، می توانید هزینه قبوض آب و برق خود را کاهش دهید.

طریقه نصب سایبان کولر آبی

  1. ابتدا ستون‌های کولر را کاملا تمیز نمایید، به نحوی که عاری از هرگونه گرد و غبار و آلودگی باشد. سپس پوشش روی چسب را جدا نموده و پایه‌ها را در چهار طرف کولر می‌چسبانیم، به نحوی که سوراخ‌های طرفین مماس با قسمت فوقانی درب کولر قرار گیرد.

    نحوه نصب سایبان کولر آبی

  2. در طرفین هر یک از پایه‌ها دو عدد تسمه قرار داده و با استفاده از پیچ و مهره و واشر محکم می‌نماییم.

    نصب سایبان کولر آبی

  3. سوراخ اول و آخر تسمه‌هایی را که روی هم قرار گرفته‌اند با پیچ و مهره و واشر به هم متصل می‌کنیم. (به نحوی که تسمه‌ها گرداگرد کولر یک قاب محکم تشکیل بدهند.) نکته : (توجه داشته باشید که اگر سوراخ‌های تسمه‌ها درست بر روی هم قرار نگرفت و یا نیاز به سفت‌تر بسته شدن داشت؛ تسمه‌ها را از طرفین کمی شل نموده و پس از بستن بخش میانی، دوباره آن‌ها را تا حد ممکن سفت می‌کنیم.)

    نصب سایه بان کولر آبی

  4. اکنون با استفاده از 4 عدد پیچ و واشر، دیواره‌ها را بر روی پایه‌ها نصب می‌کنیم. دقت کنید که هنگام نصب دیواره‌ها فلش درج شده بر روی دیواره رو به بالا (آسمان) قرار گیرد.

    طریقه نصب سایبان کولر

  5. پس از آن به نحوی که در تصویر مشاهده می‌کنید آنتن‌ها را بر روی دیواره‌ها نصب می‌کنیم.

    نصب سایبان کولر

  6. در نهایت با استفاده از 4 عدد مفتول، بندهای مدرج چادر را روی آنتن‌ها قرار داده و از چهار طرف می‌کشیم تا صاف شود. بعد از تنظیم چادر بر روی آنتن‌ها، با استفاده از 4 عدد بست کمربندی چادر را به آنتن‌ها محکم می‌کنیم.

    چادر سایبان کولر آبی

  7. در قسمت بالای دیواره 2 عدد از سوراخ‌ها با فلش علامت‌گذاری شده‌اند. اگر اطراف کولر شما آزاد است و به دیوار یا مانعی نزدیک نیست پیشنهاد می‌شود برای ایجاد سایه‌ی بهتر، آنتن را برگردانید و بخشی که 3 سوراخ دارد را روی سوراخ‌هایی که با فلش علامتگذاری شده‌اند قرار داده و محکم نمایید، سپس چادر را روی آن نصب کنید. (بدین ترتیب به سطح زیر پوشش سایه 20درصد اضافه می‌گردد.)

    بهترین سایبان برای کولر آبی

  8. در نهایت پس از نصب کامل قطعات (برای استحکام بیشتر) در صورت در دسترس بودن دریل، (با استفاده از مته‌ی مناسب) پایه‌ها را از طریق سوراخی که در مرکز آن قرار دارد به بدنه‌ی کولر پیچ نمایید. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از پیچ و مهره از واشر نیز استفاده نموده و پیچ‌ها را بیش از حد سفت نکنید.

در پایان می توانید طریقه نصب سایبان کولر آبی برند نیک سا را به صورت مرحله به مرحله و با جزئیات کامل در ویدیو ذیل مشاهده نمایید.